ການປັບຕົວໃນການໃຊ້ຈ່າຍເພື່ອຕອບສະໜອງຕໍ່ພາວະເງິນເຟີ້ຂອງປະຊາຊົນ ໃນນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ
Adaptation of Household Expenses in Response to the Inflation Crisis in Vientiane Capital
ນາງ ວາລັນຍາ ສີສຸນາມ ນາງ ລັດດາ ທຳມະວົງ
ບົດຄັດຫຍໍ້
ການສຶກສາຄົ້ນຄວ້າໃນຫົວຂໍ້: ການປັບຕົວໃນການໃຊ້ຈ່າຍເພື່ອຕອບສະໜອງຕໍ່ພາວະເງິນເຟີ້ຂອງ ປະຊາຊົນມີວັດຖຸປະສົງ ເພື່ອ 1) ຊອກຮູ້ພຶດຕິກຳການວາງແຜນທາງການເງິນທີ່ສົ່ງຜົນຕໍ່ການປັບຕົວໃນການໃຊ້ ຈ່າຍເພື່ອຕອບສະໜອງຕໍ່ພາວະເງິນເຟີ້, 2) ຊອກຮູ້ພຶດຕິກຳການໃຊ້ຈ່າຍສົ່ງຜົນຕໍ່ການປັບຕົວໃນການໃຊ້ຈ່າຍ ເພື່ອຕອບສະໜອງຕໍ່ພາວະເງິນເຟີ້, 3) ປະເມີນລະດັບຄວາມສໍາຄັນຂອງປັດໄຈທາງຈິດຕະວິທະຍາທີ່ສົ່ງຜົນຕໍ່ ການປັບຕົວໃນການໃຊ້ຈ່າຍເພື່ອຕອບສະໜອງຕໍ່ພາວະເງິນເຟີ້, 4) ປະເມີນປັດໄຈທາງຈິດຕະວິທະຍາທີ່ສົ່ງຜົນ ຕໍ່ການປັບຕົວໃນການໃຊ້ຈ່າຍເພື່ອຕອບສະໜອງຕໍ່ພາວະເງິນເຟີ້, 5) ທົດສອບຄວາມສໍາພັນລະຫວ່າງປັດໄຈ ທາງຈິດຕະວິທະຍາທີ່ສົ່ງຜົນຕໍ່ການປັບຕົວໃນການໃຊ້ຈ່າຍເພື່ອຕອບສະໜອງຕໍ່ພາວະເງິນເຟີ້ຂອງປະຊາຊົນໃນ ຂົງເຂດຕົວເມືອງນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ໂດຍໃຊ້ແບບສອບຖາມເປັນເຄື່ອງມືໃນການເກັບກໍາຮວບຮວມຂໍ້ມູນ ຈາກປະຊາຊົນທີ່ອາໄສຢູ່ໃນເຂດຕົວເມືອງຈໍານວນ 385 ສະບັບ ໂດຍນຳໃຊ້ (Recode into Different Variables) ປ່ຽນຄໍາຖາມ Ratio Scale ໃຫ້ເປັນ Ordinal Scale ເພື່ອກຳນົດຊ່ວງຂອງຄ່າໃຊ້ຈ່າຍ ແລະ ນໍາ ໃຊ້ສະຖິຕິແບບພັນລະນາ (Descriptive Statistics Analysis) ວິເຄາະຫາຄໍາຄວາມຖີ່ (Frequency), ຄໍາ ສ່ວນຮ້ອຍ (Percentage), ຄ່າສະເລ່ຍ (Mean), ຄ່າຜັນປ່ຽນມາດຕະຖານ (Standard Deviation: S.D) ແລະ ນໍາໃຊ້ສົມຜົນຖົດຖອຍແບບພະຫຸຄຸນ (Multiple Regression Analysis) ເຂົ້າໃນການພິສູດສົມມຸດ ຖານ.
ຜົນການສຶກສາພົບວ່າ: ຜູ້ຕອບແບບສອບຖາມສ່ວນຫຼາຍເປັນເພດ ຍິງ, ອາຍຸ 18-25 ປີ ລະດັບການ ສຶກສາ ປະລິນຍາຕີ, ອາຊີບ ນັກສຶກສາ, ລາຍໄດ້ 5,500,000 ຂຶ້ນໄປ, ປະຊາຊົນມີການຕິດຕາມຄ່າໃຊ້ຈ່າຍບາງ ຄັ້ງຄາວ, ບໍ່ມີການຈົດບັນທຶກຄ່າໃຊ້ຈ່າຍ, ບໍ່ມີການຕັ້ງງົບປະມານລາຍຈ່າຍຕໍ່ເດືອນ, ມີການກວດສອບການ ບັນທຶກບັນຊີລາຍຮັບ-ລາຍຈ່າຍເປັນບາງຄັ້ງຄາວ, ມີການເກັບອອມລາຍໄດ້ເປັນບາງຄັ້ງຄາວ, ຄ່າໃຊ້ຈ່າຍຄົວ ເຮືອນມີການປ່ຽນແປງທີ່ເພີ່ມຂຶ້ນ ແລະ ມີຄ່າໃຊ້ຈ່າຍສ່ວນຫຼາຍແມ່ນດ້ານເຄື່ອງອຸປະໂພກ-ບໍລິໂພກ.
ຜົນການປະເມີນລະກັບຄວາມສໍາຄັນຂອງປັດໄຈທາງຈິດຕະວິທະຍາ ເຫັນວ່າ: ປັດໄຈການຮັບຮູ້ທາງ ການເງິນມີລະດັບຄວາມສໍາຄັນຫຼາຍທີ່ສຸດ, ຮອງລົງມາແມ່ນການຮັບຮູ້ພາວະເງິນເຟີ້, ຮອງລົງມາແມ່ນການຮັບ ຮູ້ຄວາມສ່ຽງ ແລະ ຍຸດທະສາດການຮັບມືຕາມລໍາດັບ.
ຜົນການທົດສອບສົມມຸດຖານ ເຫັນວ່າ: ປັດໄຈການຮັບຮູ້ພາວະເງິນເຟີ້ (B = 0.112) ແລະ ປັດໄຈການ ຮັບຮູ້ຄວາມສ່ຽງ (β = 0.324) ສົ່ງຜົນຕໍ່ການປັບຕົວໃນການໃຊ້ຈ່າຍເພື່ອຕອບສະໜອງຕໍ່ພາວະເງິນເຟີ້ດ້ວຍ ລະດັບຄວາມສໍາຄັນທາງສະຖິຕິທີ່ 0.05 ໂດຍປັດໄຈທາງດ້ານຈິດຕະວິທະຍາເກີດຈາກພາຍໃນຕົວບຸກຄົນ ແລະ ສົ່ງຜົນກະທົບຕໍ່ການປັບຕົວໃນການໃຊ້ຈ່າຍເພື່ອຕອບສະໜອງຕໍ່ພາວະເງິນເຟີ້ໂດຍກົງ ຈາກການສຶກສາ ປັດໄຈທາງຈິດຕະວິທະຍາຈະເຮັດໃຫ້ເຮົາສາມາດເຂົ້າໃຈພຶດຕິກຳການໃຊ້ຈ່າຍຂອງປະຊາຊົນທີ່ຕອບສະໜອງຕໍ່ ພາວະເງິນເຟີ້.
Abstract
The study on the topic "Adaptation of People's Expenditure in Response to
Inflation" has the following objectives 1) find out about financial planning behavior
affecting the adaptation of household expenses in response to the inflation crisis, 2) find
out the spending behavior affecting the adaptation of household expenses in response to
the inflation crisis, 3) evaluate the importance of psychological factors affecting the
adaptation of household expenses in response to the inflation crisis, 4) evaluation of
psychological factors affecting the adaptation of household expenses in response to the
inflation crisis, 5) Testing the relationship between psychological factors affecting the
adaptation of household expenses in response to the inflation crisis in Vientiane Capital.
The gather data, a questionnaire was administered to 385 individuals residing in the
city. By using the "Recode into Different Variables" function, questions were converted to
an ordinal scale to reduce costs. Statistical analysis techniques such as means, frequencies,
percentages, averages, standard deviations, and multiple regression analyses were
employed.
The findings indicated that the majority of respondents were females between the
ages of 18 and 25, holding bachelor's degrees. Most of them identified as students, with
an income of 5,500,000 kip or higher. Expenses are tracked periodically, but they are not
consistently recorded. Monthly expenditure budgets are not set, budgets are occasionally
audited, or income-expenditure accounts are recorded sporadically. Income savings are
collected periodically, and household expenses are subject to change, with most of the
expenses being on consumption and production.
The results of the evaluation of the importance of psychological factors show that
the financial perception factor is the most important, followed by inflation awareness, and
then risk awareness and response strategies, respectively.
The results of the hypothesis test showed that the inflation perception factor (ß =
0.112) and the risk perception factor (B = 0.324) influenced the adjustment in spending in
response to inflation with statistical significance at the 0.05 level. Given that
psychological factors originate within individuals and affect spending adaptations in
direct response to inflation, the study of psychological factors will enable us to understand
people's spending behavior in response to inflation.
Download